mapa strony   |
SmodCMS

Wycieczka nad morze - ZS Krynka

W piękny majowy poranek wyjechaliśmy na 5 dniową wycieczkę nad morze. Toruń zwiedziliśmy z przewodnikiem, który pokazał nam Stare Miasto i miejsca związane z Mikołajem Kopernikiem. Opowiedział ciekawe historie. Seans filmowy o gwiazdach obejrzeliśmy w Planetarium. Z krzywą wieżą zmierzyliśmy się, latarnię w Czołpinie zdobyliśmy, a toruńskie pierniki smakowały wyśmienicie. Fontanna Cosmopolis urzekła wszystkich grą muzyki, wody i tysiącami świateł.

Z żywą lekcją historii spotkaliśmy się, zwiedzając Zamek obronny w Malborku, wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury i Nauki UNESCO. Od razu przed oczyma mieliśmy sceny z „Krzyżaków” Henryka Sienkiewicza. Obejrzeliśmy, także Muzeum Wyrzutni Rakiet w Rąbku, Dom Sybiraka w Szymbarku wzruszył wszystkich. Na długo zapamiętamy słowa „Jeśli zapomnimy o nich, jeśli zapomnimy o naszej historii, Ty, Panie Boże, zapomnij o nas…”

Słowiński Park Narodowy. Flora i fauna. Pięciokilometrowa wędrówka i wszystko po to, żeby zobaczyć cuda natury. Ruchome wydmy i bezkres morza. Szum fal, zapach słonej wody, rejs statkiem po Bałtyku, w tle muzyka żeglarska, a w oddali zachód słońca. O czym więcej można marzyć.

Dom do góry nogami w Szymbarku. Tutaj to dopiero było przeżycie, mogliśmy na własne oczy zobaczyć, jak to się „chodzi po suficie”.

Okazuje się, że najlepiej pamięta się to, czego się samemu doświadczyło.

Gmina Łuków - grafika</

Opublikowano dnia: 2011-06-15 przez: * webadmin * w kategoriach: Placówki oświatowe
Ostatnio edytowane dnia: 2011-06-15
| Wróć do listy artykułów