mapa strony   |
SmodCMS

Uroki Roztocza - wycieczka integracyjna uczniów z Gręzówki i Gołaszyna - ZS Gręzówka

Wyjątkową okazją do integracji klas szóstych z Gręzówki i Gołaszyna okazał wyjazd na Roztocze. Czerwcowa pogoda umożliwiła podziwianie urokliwych zakątków tego regionu.

Pierwszego dnia uczestnicy wycieczki odwiedzili perłę polskiego renesansu – Zamość. Przewodnik opowiedział dzieje tego miasta i oprowadził po jego historycznych miejscach. Rynek, ratusz, katedra, pomnik Jana Zamojskiego - to miejsca, które nie sposób pominąć, więc i my je odwiedziliśmy. Szczególne zainteresowanie uczniów wzbudziły mury obronne miasta i Brama Lwowska. Zamość pożegnaliśmy zrobieniem pamiątkowego zdjęcia na schodach prowadzących do ratusza. W drodze do Zwierzyńca, wstąpiliśmy do Szczebrzeszyna, który najbardziej znany jest z pomnika chrząszcza. Tam też przewodnik zaprowadził nas do budynku, gdzie dawniej znajdowała się bożnica żydowska. Przy tej okazji wyjaśnił, dlaczego to miasto określa się mianem miejsca trzech kultur. Po dotarciu do miejsca noclegowego i rozkwaterowaniu, kontynuowaliśmy zwiedzanie. Tym razem wędrowaliśmy po Zwierzyńcu. Urok kościółka na wodzie, Stawy Echo, ostoja konika polskiego wywołały dużo emocji wśród młodzieży.

Kolejny dzień rozpoczął się przybliżeniem historii wsi Sochy i tragicznych losów jej mieszkańców w okresie okupacji hitlerowskiej. W miejscowości Górecko Kościelne przeszliśmy aleją stuletnich dębów, usłyszeliśmy opowiedzianą przez przewodnika historię, związanego z tym miejscem, zakonu franciszkanów. Dużą atrakcją dla uczestników wycieczki było podziwianie roztoczańskiego krajobrazu z wieży widokowej w Józefowie. Schronienie przed wysokimi temperaturami dały nam gęste lasy, skrywające wiele tajemnic, m. in. ruiny XIX-wiecznej papierni. Najbardziej wyczekiwanym punktem wycieczki było przejście brzegiem rzeki Tanew, na której znajdują się liczne uskoki, tworzące urokliwe wodospady. Usłyszeliśmy legendy związane z tą rzeką oraz innymi odwiedzanymi miejscami. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do kapliczki w Krasnobrodzie. Uwieńczeniem wycieczki było ognisko nad brzegiem stawu .

Bogaci w nowe doświadczenia, pełni wrażeń, bezpiecznie wróciliśmy do domu.

Gmina Łuków - grafika

Opublikowano dnia: 2013-06-28 przez: * webadmin * w kategoriach: Placówki oświatowe
| Wróć do listy artykułów