mapa strony   |
SmodCMS

"Wycieczka do Sevilli w Hiszpanii'' - ZS Czerśl

16 lutego 2014r wyruszyłyśmy na wycieczkę do Sevilli w Hiszpanii. Naszymi opiekunkami były: p. Aneta Połeć, p. Beata Pilszyk i p. Ewa Kościuk. Bardzo cieszyłyśmy się, że mogłyśmy wyruszyć w tak wspaniałą podróż do innego, oddalonego o tysiące kilometrów kraju.

O 14.15 wyleciałyśmy z Okęcia do Lizbony, stamtąd poleciałyśmy do Sevilli. Tego dnia pierwszy raz leciałyśmy samolotem. Było to dla nas niezapomniane przeżycie.

Po prawie 12 godzinnej podróży dotarłyśmy do hotelu ,,Alcazar'' w Sevilli. Mieszkałyśmy razem w pokoju 610. Naprzeciwko nas zakwaterowały się nasze Panie. Byłyśmy bardzo zmęczone, ale szczęśliwe, że podróż samolotem przebiegła spokojnie i bezproblemowo.

17 lutego po śniadaniu udałyśmy się metrem do Publicznej Biblioteki w Montequinto w pobliżu partnerskiej szkoły. Razem z nami przybyli nauczyciele i uczniowie z innych państw: Grecji, Turcji i Wielkiej Brytanii. Wspólnie podziwialiśmy występy hiszpańskich uczniów, którzy wykazali się różnorodnymi talentami. Po ceremonii przywitalnej zaproszono nas do szkoły im. Glorii Fuertes. Tego dnia zwiedzałyśmy szkołę podstawową. Jes ona większa i ma więcej klas (a,b,c) niż nasza. W naszej pamięci utkwiły wyeksponowane na ścianach rysunki i projekty uczniów. Szkoła wywarła na nas pozytywne wrażenie. Uczniowie, dyrekcja i nauczyciele bardzo mile nas ugościli. Mieliśmy zaszczyt uczestniczyć w jednej z lekcji. Później wszyscy razem poszliśmy na lunch. Mogliśmy po raz pierwszy zasmakować typowo hiszpańskich potraw. Dzień w szkole minął bardzo szybko. Wieczorny spacer po prześlicznej, pełnej wąskich uliczek starówce, zakończył ten wspaniały dzień.

Następny dzień, również spędziliśmy w szkole. Rano odwiedziliśmy klasę dzieci niepełnosprawnych oraz przedszkole. Dzieci prezentowały nam różne gry i piosenki. Po zwiedzeniu zostaliśmy zaproszeni na śniadanie w szkole. Tuż po tym nadszedł czas na zapoznanie się z dziećmi z krajów partnerskich. Podczas wspólnych gier i zabaw na szkolnym boisku, poznałyśmy wiele ciekawych pomysłów na spędzenie wolnego czasu.

Kolejnego dnia miałyśmy okazję zwiedzić Sevillę. Podziwiałyśmy wiele zabytków, będących dumą Hiszpanii: Pałac Alcazar z przepięknymi ogrodami, Katedrę de Santa Maria (trzecią co do wielkości katedrę na świecie) z grobowcem K. Kolumba we wnętrzu, Wieżę la Giraldę oraz budowlę potocznie zwaną ,,Grzybkami''. Byłśmy zachwycone tak wspaniałą architekturą. Budowle zapierały dech w piersiach. Również roślinność wywarła na nas ogromne wrażenie, a w szczególności drzewa pomarańczowe pełne soczystych owoców.

Czwartek to dzień, w którym mogłyśmy udać się na zakupy. Dzięki temu mogłyśmy poobserwować tętniące życiem ulice Sevilli. Wieczorem wszyscy uczestnicy spotkania udali się na wyprawę wzdłuż rzeki Guadalquivir. Przewodnik pokazał nam wiele ciekawych miejsc, których jeszcze nie zdążyliśmy zwiedzić, m.in. Złotą Wieżę, Plac Hiszpański i Arenę walk byków. Spacer zakończyła kolacja pożegnalna.

W piątek z samego rana wyleciałyśmy z pięknej Hiszpanii do Polski. Dzięki tej wycieczce poznałyśmy nie tylko nowych wspaniałych ludzi i przepiękne miejsca, ale też same siebie.

Za niezapomnianą przygodę bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim tym, którzy dali nam szansę bycia w Hiszpanii.

Anna Szczęsna i Aleksandra Wedziuk

Opublikowano dnia: 2014-03-03 przez: * webadmin * w kategoriach: Placówki oświatowe
Ostatnio edytowane dnia: 2014-03-05
| Wróć do listy artykułów